Jumaat, 1 April 2016

~demam korea~


~~kepada peminat2 cerita korea..ingat tak lagi dengan drama2 ini...mesti anda pernah menonton cerita2 ini kan...saya ada beberapa DVD yang ingin dilepaskan...jika anda berminat...boleh mesej saya...antara drama2 dalam simpanan saya adalah seperti gambar2 yang telah saya lampirkan....~~
















~1~SASSY GIRL CHUN-HYANG.....

Lee Mong-ryong merupakan anak kepada Ketua Namwon di balai polis. Dia telah dipindahkan dari Seoul ke sebuah sekolah menengah di Namwon. Dia telah bergaduh dengan Chun-hyang, pelajar terbaik kerana beberapa salah faham. Chun hyang jatuh ke dalam kolam dan jatuh sakit, Mong-ryong pergi untuk melawat dia dan secara tidak sengaja telah mabuk. Mereka tidur bersama-sama sehingga keesokan harinya. Kebetulan, Mong-ryong menjadi seorang yang disyaki dalam satu rompakan. Chun hyang memberitahu polis bahawa dia tidur bersama-sama dengan Mong-ryong untuk membantu melepaskannya. Kejadian itu secara tidak sengaja telah disiarkan melalui sekolah radio dan gosip bermula untuk menyebarkan sekitar sekolah. Mereka terpaksa berkahwin agar tidak dibuang sekolah. Chun hyang tinggal bersama-sama dengan Mong-ryong dan dia membantu Mong-ryong lulus dalam peperiksaan kemasukan Universiti Seoul. Dia jatuh cinta kepada Mong-ryong. Walau bagaimanapun, Chun hyang tidak dapat masuk ke Universiti Seoul kerana latar-belakang keluarganya yang miskin.
Di Seoul, Mong-ryong bertemu dengan cinta pertama, Chae-rin. Kindhearted Chun-hyang beruang itu dan dia berasa kecewa apabila dia tahu bahawa mereka sedang cinta antara satu sama lain. Dalam masa yang sama, Chun hyang mendapat tahu Byun Hak-do, Ketua Pegawai Eksekutif sebuah syarikat hiburan terkenal. Byun Hak-Jangan jatuh untuk gadis ini luar biasa pada pandangan yang pertama. Tetapi kerana Chun hyang menunjukkan kepentingan kepadanya, diri Nya rosak mendalam. Byun Hak-do adalah berazam untuk membuat dia menyayanginya.


















~2~ BISCUIT TEACHER & STAR CANDY
Na Bo-ri (Gong Hyo-jin) adalah seorang wanita berusia 25 tahun yang sangat2 ingin menjadi guru di sekolah menengahnya dimana dia telah dibuang sekolah disebabkan oleh salah faham dengan guru2 dia kerana telah  mencederakan sekumpulan pelajar lelaki (dia merupakan seorang lagenda kerana selalu membuat masalah dan selalu bergaduh). Selepas mengatasi pelbagai kesusahan dan mendapat GEDnya, dia telah menolak tawaran kerja dari sekolah tinggi lain2 dan menerima kerja menjadi guru ganti di sekolah menengah lama dia supaya dia boleh bekerja bersama dengan guru yang dia suka iaitu guru seni Ji Hyun-woo (Kim Da-hyun).
Walau bagaimanapun, satu-satunya perkara yang membolehkan dia untuk mendapatkan pekerjaan yang didambakan adalah dengan menandatangani kontrak untuk menjaga Park Tae-in (Gong Yoo), seorang pengacau yang menghadiri sekolah menengah yang sama. Tae-in, remaja berusia 20 tahun yang kesepian, dengan cepat menjadi "jjang" atau "Raja" di sekolah menengah, dan suka bermain helah dengan Bo-ri seorang yang sukar tetapi bersikap tenang telah menarik perhatian majoriti pelajarnya. Kerana hubungan dia dengan gurunya menjadi teruk, Tae-in secara beransur-ansur mula tertarik kepada gurunya melalui satu siri peristiwa yang rumit. Noh Jem-ma (Choi Yeo-jin) cemburu dengan hubungan antara Bo-ri dan Tae-in, dan pergi setelah dia menyebabkan Bo-ri ditendang keluar tetapi dia bukanlah satu-satunya yang menetang mereka.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan