Jumaat, 26 Februari 2016

Kelab Kucing....



~siapa minat kucing kat sini...saya salah seorang peminat kucing...anda tau tak kat negara kita nie ada Kelab Kucing Malaysia...saya baru saja tau...tue pun sebab nk tengok gambar2 kucing comel...baru terjumpa (hehehe)(*_*)...Kelab Kucing Malaysia ini beroperasi di Kampung Baru Kuala lumpur...Kelab ini ditubuhkan dan didaftarkan pada 17 November 1971...lama juga tue...saya pun tak lahir lagi...The founder and first President kelab ini adalah Mr. KM Stanley KMN...sebab kenapa kelab ini ditubuhkan adalah untuk melindungi dan menjaga kebajikan kucing, mengekalkan standard yang tinggi baka yang berbeza dan mewujudkan hubungan kasih sayang antara manusia dan haiwan...
~~saya pernah ada niat nak bina rumah untuk kucing terbiar...kesian tengok kucing yang tinggal kt tepi jalan, lorong2 kecil, kedai makan dll...kalau tengok keadaan diorang..macam pernah ada tuan..mungkin tuan dah tak larat nak bela...dibiarkan kat tempat2 mcm tue...kalau saya terjumpa anak kucing mesti saya rasa sedih sebab saya tak boleh nak tolong dia...kalau ada makanan kucing kat tangan saya akan bagi sikit kat diaorang...itu jer yang saya boleh tolong...
~kat umah saya pun dah ramai...umah pulak atas kayangan...kucing2 saya kalau jejak tanah mesti terkejut sebab selalu pijak lantai umah...huhuhu..mesti golek2 atas tanah punya....
  ***itu saja info yang dapat saya kongsikan buat semetara ini...c u** 
 

           

Tiada ulasan:

Catat Ulasan