Selasa, 14 Julai 2015

Cerita semalam..

~assalamualaikum..
sudah masuk hari ke-4 saya berada di kampung..saya sampai petang sabtu..dapat ler berbuka puasa dengan keluarga yang ada di kampung bersama insan tercinta..
Esoknya, selepas hantar insan tercinta..saya teman kakak n ibu secara ke pasar pagi..setelah selesai beli barang, pulang ke umah n berehat sebentar sehingga terlena sekejap..selepas solat zohor saya mula bergerak pegi ke umah kerana telah berjanji untuk jumpa n berbuka puasa dengan adik angkat..jam lebih kurang pukul 5 kami memulakan perjalanan menuju ke uptown untuk mencari barang raya..mula2 kami pusing dulu..tengok2 baju n tudung dulu..berhenti sebentar untuk berbuka lepas itu sambung jalan n saya telah beli 2 helai tudung..adik saya telah beli jubah, baju utk ayah n tudung utk kakak..sebelum balik ke umah adik..kami berhenti makan steamboat n grill dulu..makan ramai2 nie seronok kan..😝😝
Pagi esoknya..jam 10.30 pg saya bergerak balik ke umah family..sampai di umah saya uruskan anak2 dara saya..berehat sekejap, solat n tolong mak di dapur..pukul 3.30 ptg, saya dengan bergerak ke umah kakak pula..berbuka puasa di rumah kakak..saya smpi dalam pukul 5.30 ptg..sebelum waktu berbuka adik saya pula sampai..sesudah berbuka,berehat, solat, tengok tv, solat n tido lastly sahur..
Ari nie jam 11.33 kami gerak balik umah tapi sampai agak lewat sebab berhenti bnyk tmpt jg..beli buah n makanan kucing..ada juga bawa balik dari umah kakak..
~cuti awal sampai boleh berjalan ke sana sini..untung n best juga dapat cuti awal nie..belum tentu tahun depan dapat bercuti awal lagi..kan..nikmatinya~~
#selamat menyambut syawal yg bakal menjelang

1 ulasan:

  1. Wahhh. Hantar insan tercinta balik kg ke? Bagusnyaaaaa. Sebab tu dia sayangggg sangat kan.

    BalasPadam