Sabtu, 11 Julai 2015

Novel kegemaran...

~setiap kaki novel semestinya ada beberapa novel kegemaran kan..novel kegemaran says masih ada lagi dalam simpanan saya..ada beberapa novel antaranya
~
~cerita berkisahkan tentang seorang petempuan yang telah menjadi anak yatim usia yang muda kerana ditinggalkan ibu ketika berusia seminggu..selepas beberapa tahun ayah dia pula telah meninggal dunia~

~~Sinopsis cerita~~
Dia hadir waktu aku sudah bergelar tunang orang..awal-awalnya aku fikir hanya biasa2 saja, tetapi pada hujung-hujungnya, aku tahu semua itu bukan lagi sekadar biasa2 saja..sudah menjadi sangat2 luar biasa..
Aduhai..kenapa dia madam syok sahaja dekat aku?..selalu buat benda2 yang tidak aku jangkakan..atau aku yang terlebih syok dekat dia?..kalau betul, apa yang harus aku lakukan..minta putuskan tali pertunangan?..atau aku kena lari bersama dengan so dia..
Aku tidak tergamak melukakan hati ayah saudaraku..dia yang bela aku lepas ayah meninggal..sebab kenang budilah aku tidak boleh buat apa-apa..jodohku sudah dirancang dari mula..kalau aku putuskan bermakna aku jadi anak saudara yang tidal mengenang budi..aku tidak hendak jadi madam itu..~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan